16 decembrie 2014

721.D'ALE ROMANILOR:Nu numai de sezon (by Decenu)

foto:internet
   Mecanicul ii spune Broscoiului: N-am nevoie de carne. Am o lada frigorifica de 400 litri plina cu carne: curcan, găină, vițel și mai am și de tăiat porcul. Unde mai pun carnea de porc? Am sa trimit copiilor carne, ca sa fac loc în congelator, asta e singura soluție. De fapt asa am făcut întotdeauna și sunt și ei mulțumiți, și eu, pentru ca pot sa le ofer ceva de o calitate pe care n-o pot găsi la magazin. Nu, n-am nevoie de carne. Daca-s fi fost de la oraș, sa cumpăr carnea de la hala, poate ca as fi avut nevoie, dar eu am carne destulă, întotdeauna. Da, muncesc mult pentru asta, dar nu duc lipsa.
   Broscoiul, cu o figura amabila, ii spune: Si eu am carne destulă în congelator, dar mai am puțin loc, caci i-am trimis, deja, la Iași, fetei, sa–și pregătească sărbătorile cu bărbatu-său. Dar dacă n-ai unde pune carnea, adu-o la mine, mai ales ca vine Crăciunul. Nu strica sa o am acolo, în congelator.
   Da, în preajma sărbătorilor de iarna, carnea de porc e o problema. Dorel nu vine sâmbătă la treaba, pentru ca are de tăiat porcul. Mitica are de tăiat porcul. Costică are de tăiat doi porci. Gheorghe are și el de tăiat un porc. Acum e sezonul porcilor, e timpul în care porcii scot din ei tot ce au mai bun.
   Romanii mănâncă mult, de asta au prea multi porci. Adevărata problema a romanilor este ca nu toți porcii sunt sacrificați, multi dintre ei rămân în viata și, mai rău de atât, rămân tot în funcțiile lor. Acei porci nu au un sezon anume, din majoritatea nu se poate scoate chiar nimic bun. Poate de aceea își păstrează funcțiile și rămân parca pentru totdeauna la conducere.

*Decenu*

Un comentariu: