25 februarie 2016

958.Comoara de la Aeronautica :prototipul avionului AG6 reasamblat! (partea I-a)

IAR AG6
    De fapt Facultatea de Aeronautica a Politehnicii Bucuresti are mai multe comori, in primul rand creiere minunate de profesori si elevi, dar noi azi ne vom referi doar la un obiect, unicat (vorba ceea : unic si irepetabil) care prin insistenta si dedicarea d-lui profesor Florin Frunzulica si cu ajutorul de admirat al Aerostar Bacau (care a fabricat acest avion si l-a donat Facultatii, ajutand si la punerea sa in opera chiar si vopsindu-l) ,dar nu in ultimul rand prin munca unui colectiv de studenti care l-au ansamblat, a ajuns in sfarsit, dupa amar de ani, sa arate ca nou si sa poata fi folosit ca material didactic.

   Exponatul este prototipul IAR AG6, avion pentru lucrari agricole (un asa-zis "prafuitor") .Practic a fost salvata astfel o felie de istorie aviatica romaneasca, un aparat cu totul deosebit, care desi a fost conceput in anii 80 , corespunde aerodinamic si utilitar cerintelor zilelor noastre si cu mici adaptari ar face bani buni pentru fabricant...Din nefericire, aceasta intentie nu s-a manifestat , nu a aparut.

   Dar haideti sa cititi cateva informatii despre acest aparat deosebit si sa vedeti fotografii cu el.

DA PAGINA!


.
.


















.
sursa:prof Florin Frunzulica

CITEZ informatii despre AG6 :


"Aeronava AG6 este un biplan proiectat special pentru stropire, pulverizare sau insamantarea de materiale agricole de la altitudine foarte joasa si peste, practic orice tip de teren.

Aeronava este extrem de manevrabila si are un motor instantaneu receptiv. Manevrabilitatea este importanta pentru intoarcerea in domenii scurte si in jurul sau peste obstacole, in timp ce raspunsul instantaneu este necesar pentru manevre bruste din jurul acestor obstacole sau pentru a urca la altitudine in cazul terenurilor ridicate.
 Factorul de productivitate critic in operatiile agricole
este timpul de intoarcere. Pozitionarea aripilor la avioanele biplan ofera stabilitatea necesara pentru efectuarea virajelor stranse in conditii de siguranta.
AG6 a fost fabricat la Aerostar Bacau si a efectuat primul zbor pe 12 ianuarie 1989."

In partea a doua a acestui articol veti afla mult mai multe date si informatii, dar si povestea drumului sau catre Facultatea de Aeronautica.

*nemotoujours*



.
.
.
.

.














 

.
.




























.

.
.
.

.



Un comentariu: