15 octombrie 2016
Ieri am privit avioanele de la fereastră... Sorin, însă, a mers pe aerodrom şi ne-a adus câteva cadre.
DA PAGINA!
Dacă în urmă cu o săptămână mă întrebam ce se întâmplâ de nu se aude nimic (ULM-urile sunt atât de discrete, încât nu se aud decât de la mică distanţă), acum nu mă pot întreba decât... "Eu de ce sunt încă în Ploieşti?!" Situaţia se cere iute remediată. În mai puţin de jumătate de oră... Am ajuns! Aici aerul e altul, câmpul e altul, iar oraşul se profilează la orizont - ador să îl privesc din unghiul ăsta! De obicei, lucrurile stau complet invers...
Piloţii au de atins un anumit obiectiv pe un traseu prestabilit, în limită de timp. Iar aterizarea nu este nici ea lipsită de emoţii, deoarece se realizează la... punct fix! În două etape: touch and go şi aterizare, ambele la punct fix.
Motoarele duduie. Zâmbetele noastre se lărgesc în bătăile de elice: ne era dor, deşi nu ne-am despărţit de mult timp... Doar câteva săptămâni!
Discret, urmărim pregătirile. Emoţiile sunt mari. Nu pentru noi, care nu ştim încă prea bine ce urmează să se întâmple, ci ale lor, ale piloţilor.
Aterizări, realimentări, decolări... Aerodromul Strejnic în plină activitate, aşa cum îmi place atât de mult să îl văd...
Provocare, competiţie şi test pentru piloţi. Experienţă nouă pentru noi.
Primul val se pregăteşte de aterizare. Rămân la hangar şi urmăresc de departe. Îmi cam sfârâie călcâiele şi îmi fac socoteli... Cam când ar trebui să pornesc, ca să ajung la punctul de aterizare în timp util?! Greu calcul... Las matematica şi strâng aparatul foto mai bine.
Al doilea val turează motoarele.
|
mi se pare extrem de complicat: alinierea cu pista, comenzile de executat aproape concomitent, dar în ordine bine stabilită, controlul coborârii, ochirea şi atingerea ţintei, frustrarea unui salt, ori a ratării şi reluarea imediată a procedurilor... Acţiunea mă prinde. Observ, nu fără regret, că lipsa experienţei se cunoaşte în ignoranţa ochiului. Degeaba mă concentrez şi nu îmi iau privirea de la trenul de aterizare, momentul contactului cu solul, de multe ori, îmi scapă. Eventualele salturi, de unde până unde, nici nu mai spun, sunt mereu în urmă! Iar camera foto nu ajută cu nimic. Inutilă ca martor, prinde şi ea ce poate, nu mai mult. Ba am impresia că intenţionat e leneşă doar când ar trebui să fie vigilentă!
Ziua de concurs e la final, iar noi ne strângem jucăriile, înainte de... Oh, nu! S-au închis porţile hangarului, sunt prizoniera avioanelor! Hehe... Hangarul de la Strejnic, plin ochi! Cuminţi şi zâmbind larg... Cu năsucurile abia coborâte dintre nori, păstrează încă atingerea cerului. Aţi observat că unele dintre ele au năsucuri noi pe care le afişează cu mândrie?
|
|
|
|
|
O parte din Aeroclubul României |
Vă mulţumesc, Sorin Stoica şi Antonia Mihăilescu, pentru colaborare!
Hangarul Aerodromului Strejnic îşi închde porţile, dar nu pentru mult timp! |
Va urma...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu