20 ianuarie 2020

1861. Salvam un Rombac! Istoria Romaniei este la bunavointa ta. #salvamunrombac



.

    Am dat drumul apelor mari!!!
Proiectul este al "Suntem Romania!", sustinut si monitorizat de catre Aeroclubul Romaniei si in colaborare cu Asociatia Aeronautica Romana (Aeronautic Show) .   Cu ajutorul celor doua mari nume ale aviatiei romanesti, adica dl.general-locotenent cosmonaut Dorin-Dumitru Prunariu si dl.Director al Aeroclubului Romaniei, campion la acrobatie aeriana George Rotaru, vom demara strangerea de fonduri pentru achizitia, demontarea, transportul, montarea si expunerea publica a unuia dintre ultimele avioane de pasageri construite in Romania, Rombac 1-11. Desigur, campania a inceput cu filmari si fotografii langa si in cele doua aparate intregi ramase, in gestiunea firmei detinatoare.   Campania este pregatita de mai mult timp si avem ca parteneri atat persoane fizice, cat si alte entitati civice, ONG-uri.
    Trebuie sa mentionez ca, inainte ca "Suntem Romania!" sa se implice in acest proiect si sa-l reinitieze, un grup de entuziasti a muncit mult ca sa constientizeze publicul si autoritatile  pentru salvarea acestor valori, din nefericire fara efect.
    Campania anterioara a fost pornita de catre d-na Geta Popescu-una dintre doamnele aviatiei comerciale romane si de catre dl Arthur Merlin (nick-name de social media), carora personal le multumesc pentru munca dusa atata timp in a constientiza publicul si autoritatile.
    „Suntem Romania!” s-a implicat, demarand conceptual complet nou acest proiect, la impulsul celui care a vazut momentul oportun al actiunii si s-a implicat ca istoric, Dl.Sorin Turturica, istoric muzeograf.
    Tineti legatura cu noi pe pagina de facebook Salvam un Rombac-doneaza si urmariti deviza acestei campanii,  #salvamunrombac . In curand deschidem si contul pentru donatii si va rugam sa ne ajutati cu un sfat, cu un deget, cu un banut!

   Desi a fost frig ieri,19.01 2020, vectorii nostri de imagine, cu marea lor bunavointa si rabdare, au colaborat si initiat momente deosebit de simpatice, uneori amuzante, prinse de noi, si pentru dumneavoastra, in format digital.
   Speram sa fim ajutati financiar ca sa salvam si sa expunem public aparatul vizat de catre noi, astfel incat urmasii nostri sa nu-l foloseasca pe post de tigai si cratite de aluminiu, ci de suport istoric pentru educatie, civism.
   Pana cand vom procesa clipurile filmate, va invitam sa va delectati cu imagini de la momentul istoric de ieri: pentru prima oara in Romania o promovare de acest gen cu astfel de personalitati si pentru prima oara aceste personalitati la mansa unui avion de pasageri de linie reactiv FABRICAT IN ROMANIA!
   Cititi motivatia actiunii noastre:
   
DA PAGINA!



.
.
Ajutati-ne sa salvam un avion de mare valoare istorica!
Mai sunt 3 Rombac 1-11 in Romania dintre cele 9 fabricate la fosta IAv Bucuresti, actual Romaero!
Doua sunt in stare buna, unul doar o carcasa.
Unul dintre acestea  se poate sa ajunga la Muzeul National al Aviatiei, iar celalalt este vizat sa fie topit.
.
.
.

Noi vrem sa-l expunem intr-un parc
.

ploiestean, sa-l intretinem si sa-l folosim in scop educativ -istoric impreuna cu Aeroclubul Romaniei si Asociatia Aeronautica Romana, cu sprijinul de imagine al d-lui general-locotenent inginer cosmonaut Dorin-Dumitru Prunariu si al d-lui George Rotaru, campion la acrobatie aeriana si Director al Aeroclubului Romaniei, pentru a deveni astfel centrul unei expozitii muzeale a industriei romanesti,in cadrul unui Muzeu al industriei  in spatiul romanesc, sub 
.
ingrijirea Asociatiei Cultural-Educative pentru Protejarea si Promovarea Patrimoniului Tehnic, Stiintific si Istoric,"Suntem Romania!", asociatie in formare legala.
Deja dispunem de proiectul demontarii-deplasarii de la Baza 90 Otopeni si montarea lui pe viitorul amplasament,fiind necesare sumele pentru achizitia aeronavei si demontare/transport/amplasare/montare.
   Cateva informatii despre aeronavele in discutie, dintre care putem achizitiona una
.
cu ajutorul dumneavoastra:

   De ce sunt importante aceste două aeronave pentru patrimoniul cultural național?
   În primul rând, pentru că ele reprezintă dovada că România a fost una dintre puținele țări din lume (a saptea),care a fabricat avioane propulsate de motoare cu reacție pentru pasageri. Cele șapte aeronave cumpărate de TAROM nu se mai află în țară, cu excepția primului aparat ROMBAC 1-11, aflat într-o stare foarte avansată de degradare și având multe elemente lipsă (după unele informații, a fost folosit și ca decor pentru antrenament de către trupele
.
.
antiteroriste). Pierderea lor ar duce la o situație asemănătoare cu pierderea unor aeronave istorice fabricate de industria aeronautică română, care au luat parte la operațiile din cel de-al Doilea Război Mondial. De fapt, niciun avion de luptă care a luat parte la campaniile anilor 1941-1945 nu a fost salvat pentru patrimoniul național (există în patrimoniul Muzeului Militar Național doar două avioane de școală din anii războiului).
În al doilea rând, cele două avioane ROMBAC 1-11 sunt singurele din lume care au fost construite în varianta VIP (proiectul a fost realizat de inginerii români). În plus, YR-BRI este ultimul dintre cele 244 BAC 1-11/ROMBAC 1-11 construite în Marea Britanie și România, ceea ce îi conferă un plus de valoare istorică.
În al treilea rând, starea lor de conservare este foarte bună. Actual, ianuarie 2020 , ambele aeronave au toate elementele cu care au fost înzestrate de la început (exterioare și interioare).

  In scurt timp vom comunica si contul bancar in care se va putea dona. 
  In pagina mentionata, de facebook, Salvam un Rombac-doneaza, vom prezenta activitatile intreprinse pentru strangerea de fonduri si avansarea catre indeplinirea obiectivului propus.
  Tot acolo se vor comunica si numele donatorilor.
 Deci: #salvamunrombac

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu