01 august 2022

2267. PISICUL LUI MIHAI - D'ale romanilor

.

Eram in primavara anului 1993 pe nava "Faysal" sub pavilion Honduras,fosta nava romaneasca mult iubita de mine "Baia Mare", in Portul Nou Galati unde am incarcat cherestea pentru porturile Latakia si Tartous-Siria.
Echipajul era format din cinci romani si 18 sirieni, oameni de nationalitati, culturi, obiceiuri si religii diferite, la inceput ne intelegeam mai greu dar cu timpul cunoscandu-ne am devenit o adevarata familie.
La trei zile dupa plecarea din Galati, undeva in Marea Egee, prietenul meu, seful mecanic Mihai Turoveanu m-a chemat la el in cabina,acolo pe canapea era o frumuste de motan mare cat un iepuroi cu blanita maron deschis si bej inchis, cu mustata in forma de evantai, cu urechile ciulite pe care le rotea ca pe niste antene receptionanad parca semnale din Univers,cu nasuc roz,cu un botic cu buze rosii iar ochii lui de un albastru neasemuit de frumos ne privea cu dragoste si ne-a cucerit inimile noastre de marinari greu de induiosat. Pe loc i-am dat numele de BEJU.
El a intrat de pe punte pe hubloul deschis si a ales sa-i fie casa cabina si ca pe cel mai bun prieten pe Mihai care i-a cedat cu drag jumatate de canapea pe care ulterior intr-o cutie mare din lemn i-a pus o paturica moale si o perna mare moldoveneasca sa aiba si el casuta si patul lui.
Desi mulsumanii nu prea tolereaza pisicile,sirienii l-au indragit pe Beju. El era tot timpul printre ei si instinctiv il simtea pe cel mai necajit,suparat,se ducea la el,il mangaia,se lipea de el si ii lua tot raul din corp si suflet.
Intr-o noapte pe furtuna, Mihai era in sala masinii cam suparat si s-a trezit cu Beju in sala masinii langa el,mangaindu-i si sarutandu-i picioarele.
Aveam foarte multi sobolani iar noaptea ne impiedicam de ei pe coverta. Beju i-a pus la punct, s-au ascuns, au disparut de pe coverta.
Cotoiul nostru vana 6-7 sobolani pe zi,se juca cu fiecare pe coverta,ii arunca in sus,se pravalea peste ei ,ii dadea cu labutele lovituri ca la box,laterala stanga,dreapta.directa.uppercut,stanga la ficat,apoi il lasa,se intorcea cu spatele iar sobolanul fugea iute spre tevi sa scape.Echipajul cu inima la gura striga:Beju,prostule l-ai scapat,iar cand sobolanul disparea sub tevi,pisoiul lui Mihai cu un salt spectaculos,il pridea de coada si repeta jocul pana cand rozatorul se prapadea.Noi rasuflam usurati ca am scapat de emotii iar Beju il lua si pe hubloul deschis il ducea in cabina prietenului lui Mihai ca omagiu si trofeu.
Pentru variatie intr-o zi printr-u salt de tigru a prin din zbor un uliu care urmarea o pasarica ce cauta scapare pe nava noastra si l-a dus in cabina lui Mihai.
La controlul de sosire al autoritatilor in portul ucrainian de pe Nipru,Kerson,cand am semnat declaratia ca nu avem la bord animale de companie am observat ca doctorita mai intai s-a inrosit la fata,apoi s-a ingalbenit iar de sub masa a aparut Beju care a sarit pe picioarele doamnei,apoi s-a urcat pe abdomen,pe piept si cu pasiune,gingasie si tandrete a sarutat-o pe ambii obraji.Radea toata echipa,radea si doamna doctor,radeam si eu dar nu era rasul meu.Amenda era foarte mare dar am fost iertat de dragul lui Beju care simtind ca este o femeie frumoasa la bord nu a rezistat,a incalcat regulile de carantina si a venit sa daruiasca si sa primeasca iubire.
Relaxati la sfarsitul controlului d-na doctor spunea razand ca s-a inrosit de jena crezand ca eu o mangaiam pe picioare sub masa iar apoi s-a ingalbenit de frica cand ceva ciudat si neindentificat i-a sarit in poala.
Barbatii din echipa glumeau si ei spunand ca doamna doctor s-a inrosit la fata de placere crezand ca eu o mangaiam iar cand a vazut ca era un doar un motan s-a ingalbenit la fata de ciuda.
Multe intamplari hazlii avem in amintire cu pisicul lui Mihai.
Echipajul turcesc al unui tanc de aprovizionare cu combustibil l-a furat pe blandul si iubitorul nostru motan intr-a noapte in portul Istanbul.
Toti am suferit dar Mihai nu si-a putut reveni mult timp.L-am cautat prin porturi,pe nave am intrebat peste tot dar nu l-am mai gasit.
I-am dus dorul si i-am dorit sa aiba in viata parte de oameni care il iubsc,de un prieten bun ca Mihai,de o casuta a lui asa cum o avea in cabina celui mai bun prieten a lui,,sa-si indeplineasca rostul vietii pentru care a fost creat,de a primi si de a darui oamenilor iubire!
Mahmudia 19 iulie 2022
Stefan Pravdencu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu